attgra.blogg.se

2019-06-09

Publicerad 2019-06-09 14:41:17 i Allmänt,

Hej o hå!!!!!!!!!!!!!
Äntligen är jag hemma. Var uppe kl. 2:25 med hundarna och keolis lärde Nobina att jag var lätt att väcka och det är jg med så gick jag upp och ut med hundarna. 
Visst vid den tiden var det ju ganska så små kyligt ute då had inte solen vaknat till livän. Men då vi kom in igen så gick vi och lade oss ett tag till. Nobina hon röck och tyckte vi skulle gå hem redan så där jätte tidigt till mamma. Men jag sa nej nu går vi runt hät för går vi till mamma då undrar hon varför jag kommer så här tok tidigt för. Ica maxi öppnar inte förrän klockan 8:00 så gick vi till höger i korsningen lillgårdsvägen- Backvägen sedan gick jag förbi min hår frissa här hemma och där borta.sdan tillbaks hem till oss fast då gick vi inner vägen så där tok tidigt.
Så gick vi och lae oss ign fast jag tänkte ställa larmet på mobilen så jag kom upp och inte mamma skulle åka iväg utan mig för dn här gångn skulle jg handla rtt mycket. Fast mama hon hade ju sagt igår att hon skulle vänta på mig tills jag kom. 
Me vid kl.9:00 så gick vi upp och jag gav hundarna frukost + jag ka n int äta så där tidigt vi måst åka och handla först sdan kan jag äta min frukost, dt gjord ag med.
Så åkte vi till Ica mai och handlade och mamma hon köpte ju dt hon skulle ha med + Vi tog äve det jag skulle ha också. Ni ska alla vta förut ett litt kort tag innan mitt nya kylskåp kom då had jag inte så mycket att handla för då kund jag int köpa kyl varor utan det blev mest torr varo som xempel pasta osv.
Men nu idag had jag skrivit upp rätt så mycket.
å sa jag till mamma att jag ville bjuda henne på middag någon gång det tyckte hon var bra men att jag kunde väl ta det när min bror stuckit iväg för annars måst jag tänka på glutn osv. Jag tycker det är  lite små jobbigt så jag kör på dt mamma har hemma ho sig.
Hm ser här att min vägg klocka jag fick av min bror för tt tag sdn den saccade och jag ba min bror kolla upp den osv. Han sa att jag kund ju ha bytt batteri, jag sa att jag gjort dt fast dt kylskåpet jag hade då vr ju söndr så då gick väl batterieerna md. Men nu tickar dn på så bra här på mitt vardgs rums bort. Brukar annarsha dn inne på toaletten fast i och med at den saccade, jag lämnae och ba brorsan fixa md dn så har jag inte hängt up dn. Utan jag ejpae fast batteriet för jag tycker det är rätt skönt omman ligger i tt bad att kunna se hur mycket klockan är så om jag somnar till alltså inte somnar så utan blunar för att kanske vila lit osv då är dt skönt att se hur mycket klockan är när man ska spola ur bakart osv.
Jaha ja då ska man snart börja med köket m.
Har hittat en ny rätt från rsturang Il Patrino på vallavägen 159 i Haden gör. fast ja gör deras pata rätter för de älskar jag. Vist ag har ätit deras pasta rätter hos dem men tycker de blir godar när jag gör dem själv. Som sagt egen mat är bäst när man gör den själv.
+ Jag älskar ju pasta rätter.
Jag tog ett orntligt snack med mig idag om att lägga nycklarna så jag vet vart de är någon stans.
För idag had jag lämnat jackan hmma hos mamma och där i låg nycklarna och när vi satt i mammas  bil på väg att handla blev jag ju jätt orolig för vart jag gjort av nycklarna jag kund knappt koncentrra mig när vi gick där på Ica maxi. Men jag fråade mamma om vi int hittar nycklarna hos dig då kan jag väl låna extra nyckeln som du har hon sa jo men visst kan du göra det. Fast det var ingen fara de låg ju i mn jacka som jag höngt i henns kök på en stol där inne så allt var undr kontroll så nu kan jag äntligen varva ner några hekto.
hahaha när vi gick på mammas sten gång ut till bilen så ramlae hennes plånbok ur och hon gick bara för glatta livet vidar och jg röt STOPP i jäss namnen. Mamma vänd sig om och fråga vad det var frågan om?Jg sa att vi kan väl int åka och handla utan några pengar väl..? Hon sa nj men jag har plånboken i min väska  jag sa nää den ligger ju där så tog jag upp den och gav till henne och hon ladner den i väskan, jag sa stäng nu fodralet så du int tappar ut plånboken eller något annat du har i väskan. haha då sa hon till mihg jaj mamma. Tyckte det var konstigt jag brukar höra när jag tappar saker ut mn nycklarna hade jag inte hört osv.Mamma sa ta dt lugnt de kommer fram när vi kommer hem ign om du inte tappat dem ute fat när vi satte oss i bilen för att åka hm från Ica maxi då började jag tänka men vart har jag gjort av jackan jo den har jag hängt i hennes kök på en stol där måst ju nycklarna vara, så berättad jag det för henne. Mycket riktigt min vår kappa hängde på en stol i henns kök jag gick fram och skakade p åjackan och hörde nycklrna jag känd Oh ibland ska jag tacka mig sälv för jag är så jäkla smart. Men ändå trodd vi då vi var och handla att jag tappat nycklarna längst med vägen.
Men hahaha jag var så förbrylla så jag köpt ingn pucko idg.
Kram, kram// Andrea
Oj vad en hund skällr där ute det låter som en stor hund det skallet känner jag inte igen.
Aa finns så många som har hund här hmma hos mifg och har de inte hund så har de väl katt eller så.
Dinns även de som har fisk tror jag väl nog.
Det har vi haft för ett ar år sedan då jag bodd hos mamma och det var väl samtidigt vi hd våra gryhounds något år jajaja det var länge se n så jag minns inte.
Mn minns min salamander som är en ödla och den htte Grodina det var en grod salamander och den hade rymt och mamma hjälpte mig leta efter den det var då hjag bodde hos dem, hon hittade den bakom min hylla.
Idag ska jag göra enrätt md pasta i och det är lite mer saker i men jag brukar koka upp pastan för sig och sedan blanda ihop allt i min kära okpanna ska ni veta.
I denna pasta rätt är det..Den heter på resturangen: Fettucini al Avacado, innehåller:
Avacao, räkor, svart kaviar, vitlök chillipeppar, vit vin, sambal och gräddsås. Men vit vint tänker ag hoppa över att ha i för jag är nykterist eller visst det kan vara gott att ha i mat men jag får se om jag hittar mitt mat vin i köket annas hoppar jag det.
Denna rätt kostar 110 kronor om man köpeer den på rstuarangen. Fast vi md jobbet går dit och äter lunch och då kostar allt där 95:- 
Men som sagt dt är både billigre, brukr bli godar när man gör själv i eget bruk.
Nä nu ska jag gå och koka iordning pastan så deet bara är att blanda i wokpannan sen.
Tycker att wok pannan är ett bra på hitt , va gjorde man förut då inte den gfanns?
Kram, kram// Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela