attgra.blogg.se

2019-06-15

Publicerad 2019-06-15 18:56:42 i Allmänt,

Hej och hå!!!
Idag är dt Lördag, jag brukar ju tvätta om jag inte hunnit eller fått tid på Fredagar. Fast jag tvättae i Fredags, idag så åkte jag och veckohandlade för imorgon får ni se vad jag ska göra då. Jag tog bussn 835 här hemifrån mig till söderbymalms skolan, där tog jag buss 829 mot kommer inte ihåg men detn går en sväng i brandbergen först fast denstannar vid Ica maxi med så var det bara att ta en vagn och jag lae i min dramat i vagnen, gick in på Ica maxi där cid receptionen men kännd att jag måst på toa NU annars skulle det rinna ätt igenom för jag orkad inte gå och hålla mig tills efter jag handlat + jag skulle handla glass så jag gick på toa innan jag gick in i affärn och tog det jag skulle ha och sdan till kassan, betalad, jag plockad ihop de sakenerna jag köpt på kassa bandet och den kassörskan var en jätt snäll, söt tje/ kvinna. Frågad inte henns ålder utan jag betalad för det jag had plockat på mig, trodde det skulle bli dyrar än 500:- mn det blev det inte har för mig att dt jag köpte kostade 439:- eller nä jag minns inte men mamma fick iallafall igen de pengarna som blev kvar visst jag tänkte... Ska jag springa in och köpa lite dricka sedan sa jag till mig själv nä åk nu hm och ta dricka hemma hos mig för jag kan ju bubbla dricka själv. Men när jag kom hem gick jag och lämnae mina varor i kylskåpet, frysen det som skulle vara där så som mjölken, glassen, osten.
Nu ska jag snart söka på hur man åker till min systers pojkvän för de had bjudit mig, mamma hem till honom på midsommar så då ska vi dit. Mamma sa att hon åkr i sin bil dit. Men jag tyckr tt bensin priset är ju så jäkla högt + syrran säger att han bor nära tunnlbanan i Bandhagen, jag har installrat en rolig app i min mbil som är en gps och man kan välj på att bli guidad när man går/ cyklar/ åker bil.
Visst jag provad dn här hemma när jag just  intallerat dn fasthär hemma hittar jag ju och den tyckte jag skulle gå runt fotbollsplan då jag skulle hem till mamma och pappa men jag gick upp vid busshålsplatsen och in i skogen då börjad den den känna av vart jag var och sade gör en u sväng hahaha jag gick ju oc en u sväng kan man inte göra när man går.
Så kollade jag vad det stod på accessläsaren i bussen när jag åkte hem och det stod att mitt accesskort går ut dn 15 Juni... Jag tänkte äh det är långt kvar så jag behöver int fylla på. HAHA HA vilken tur att mamma sa helt chokerande att det är en 15 idag ju s å hon sa till mig om du ska komma iäg till jobbet på måndag så får du åka och fylla på ditt accesskort nu. Jg gjorde det. Mamma sa att jag kunde lämna hundarna hos henne men jag sa att jag ville ha med dem hon sa å men tar du med de till dig och gr de mat och åker sen ellr tänkte du att de får en varsin korv här ho mig så åker du pådirkten. Jag sa att jag tänkt åka på dirkten. Så ge d korvbitn så de klarar sg när vi åker iväg osv.
Så jag for till västerhaning ihop med Keolis och Nobina. De fick följa med mig till västerhaninge oc fylla på kortt.
När vi åkt hem från västrhaninge så gick vi inte till mamma och lämnad kvittt nä jag orkade inte + jag var så jätte hungrig så vi gick hem till oss så jag fick mat i magen hade restr kvar från igår och mums det var en jättegod rätt. 
Tycker att jag bara åkt fram och tillbaka idag. Men jja nu har jag fixat veckohandigen iallafall.
Fast någon pasta behövde jag inte köpa idag. Tog bandpasta av mamma igår.
Jag äter pasta ungefär 365 dagar om året ellr nä dt gör jag inte för jag kan variera lite när jag känner för det men jag minns då min bror oc jg bodde hos mamma och pappa som yngre och mamma frågad oss vad vi ville ha till middag, jag sa ofta pasta men min bror tyckte något helt annat och mamma gjorde ju pasta ibland men inte så ofta som jag ville. Det är det som är så bra med att bo själv då behöverjag inte rätta mig fter vad dn och den vill ha, tycker om osv. Utan nu kör jag bara acet.
Fast okej pasta 365 dagar o året kanske var lite över driver men känner jag nä nu är jag sugen på något anna då gör jag det osv.
Hon som jag åker med till jobbet på vardagar jag stor saknar henne vrkligen under helgerna. Hon är jätte snäll, rar, snygg, trevlig, go.
Hae jag fått bestämma hade jag valt att ha henne som privat chaufför i bussen fast jag vet det går inte men jag kan int låta bli att fantisera för jag tycker jätte bra om henne.
Jag tyckte det var jätte bra förut då jag var till hndn närsjukhus för att kolla om jag hade papillonvius i underlivet så när jg skulle hem då kom hennes gruppchef/ drift ledar eller vad det heter på Biro och jag pratade bara bra om henne och han blev glad att höra så bra saker om henne. Men nu kom jag på att jag glömde säga till honom att jag vill ha henne som privat chaufför jämnt när jag åker med buss 835 här hemma. Fast visst hon måste ju få ha lite helg eftersom hon har ju sina barn att ta had om.
Ni kan få läsa imorgon varför jag valde att åka och veckohandla just idag. :) SPÄNNANDE!!!!!
kram, kram// Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela