attgra.blogg.se

2019-06-06

Publicerad 2019-06-06 18:40:03 i Allmänt,

Hej Hej Imorse kom jg upp fast jag intville. Ville ju gärna kunnaliggalite längr men det går ju intså jag kom upp och ringde mammaför att fråg om n sak men inge svardå först på tt tag. Så jg hoppae upp och tänktaja on vill ju ändå intatt jag kommer klockan 6:00 på morgonn för hon vill ju sova ut nu närvi ärlediga idag. Fördeagn idag ärröd eftrso dt är än så länge Sverigesnational dag.
Men vid kl9:3 så gick jaghem till mamma och var ju lite små tjurig. Hon frågadvarför? Jagerkännde som det varattjag int hade någon ost så jghar inte kunnt äta nåon frukost. Hon sataensmörgås här och dt gjordejag. Sdan minns intexaktatiden så åkt vi till Kullinge herrgård ut i Sorunda, skaman ut dit måstman vrkligen habil. Mamma hon hd fått i uppgift att tamed sig en tårtasom hon bakat ntten från igår till idag. Hon had gjort en chescake.
Så alla hademed sig något det var som ett knyt kalas så detblev ju rätt myckt bådattäta och desserten med.Fast visst avvarmrtten så nöjdejg mig medtvå portioner förjagtänkte måste orkamed dessrternaed ni skulleesettdetvar5 olikatårtor och som en iner längd vt inte om detvarköpt ellerbaladmen god vardn.
Vi hdesatt oss i skuggan mn ju mertidn gick så kom solen på oss md vist vi sattju kvar tt tag och kackldfastsedan vat klockan 15:30, mamma saäntligen nä vi kanskeska börjaavrunda för vi har hundarspom vill äta mat nu, det gjordevi med.
Så sattevi oss i mamas bil, jag höll på att smällaav. Dt var som att sitta i en majbrasa, fast vi satt i bilen förhenneseac ellervadd dethetrdn är trasig,  det kommerbaravarm luftdärifrån så påminnd jag mamma att stanna i konsum härhemma förjagbehövdköpa ost så jag kan ät frukost osv. Visst närjag kom ur bilendetvarså himmla skönt för detvar ju lite luft man fick då jag gick urdnstk htabilen, in till konsum föratt köpamin ost, vid kylsdisken där osten låg var detså svalt och skönt så jag villestannamen detkundejag ju integöaheller. Så jag gick till kassan och betalade osten som kostad 48:- jag hadefått md mig en 50- lapp, mamma frågade om dt skull räcka...?Jagsao det borde det göraannars kommerjag och hämtarmerförjagharsagt när vi köpt en liten ost förpackning på maxi därkostar den kanskevid 57:- då har jag på peat att i vår konsum hemma är det billigare.
Nä när jag kom hm till mig så ställde jag mig i en jätte kall dusch ellr okj sval men detvar ju så skönt.
Nä nu ska jag skriva min inköps lista medans jag har hämtt en...:)
Kram, kram// Andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela