attgra.blogg.se

2019-06-14

Publicerad 2019-06-14 23:43:41 i Allmänt,

Hej Hej!!!!!!!!!
Idag så gick jag upp klockan var då 10:10 men det är skönt att sova ut när man är ledig. Förut då jag skrvs ut från sjukhuset kunde jag int ova s länge men då är dt så skönt nu sn jag var förlovad md n m n som jag älskad jätte mycket han s åt mig att jag kunde gå och lägga mig ign för jg vaknade då vid 3/4 på morgonen och gick på toa och sdan förblev jg uppe. Han sa mn du älskling jag sa aa han s kom och lägg dig igen  jag tror jg sa att jag int kunde somna om på nytt och att han sa mn du behöver int somna om på nytt vi kan bara ligga och mysa tt tag så då gick jg och lad ig igen.När jg vaknar så där tidigt nu på morgonen då går jag upp på toa och ut med mina må pälsklingar ( hundarna) sedan går vi och läggr oss igen. Fast klockan 9 eller 10 då går jg upp vill int ligga längre för då blir hela dagen om förstörd.
Har en syster som kan ligga n hel dag i sängn då hon är hemma hos mamma.
Förut då jag var yngre och bodd hos mamma och pappa då kunde jag ligga som längst till kl.13:00 sedan gjorde jag morgon mn ligga i sängen en hel dag det är inte dirkt min stil.
Men idag så tvättade jag alla tr propp fulla masiner och dn vätt tiden var kl13:00- 16:00 fast jag had bokat även tvätt tiden där eftr kl.16:00-20:00 fast klockan 19:30 hämtade jag tvätten sedan gav jg mina hundar mat, åt min middag själv gjorde den jätte goda pasta rätten som de har på en restaurang vi går med till jobbt och äter. Den hetr Ilpatrino och ligger på vallavägen in där på något nummeri Haninge. 
Fast det står i receptt tt de har oxfile i men jg har testat de nnättn själv med oxfile fast jag tyckte oxfilen blev så torr kanske stekte dn länge men nä oxfile är inte direkt min sak.
Testade dn på reasturangen, den rätten var lika torr så nä jg testade den pasta rätten fast med fjärilskotletter istället, lök, soltorkade tomater, lökmums det vart mycket godare.
Fast när jag gjorde rättn här hemma hade jag i en massa grädde, mjölk så det blev ju lite vattnigare fst det är så att jag gillar int oxfile ttycker det smakr muslimsk om det så nä fjärilskotletter ska det vara MUMS
S å gick jg en promenad till mamma, vi fikade ihop innan jag hämtade min sista tvätt hadetvättstugan till klockan 20:00 fast jag gick ner kl.18:30 och hämtade den.
När jag hämtat min sita tvätt så ha jag lämnat keolis och Nobina själva imin lägenhet, visst de fixa det men jag var int borta så länge heller.
Så när jag kom hem vid kanske 21:30 så spolade jag i bd vatten och samtidigt bäddade jag i min säng och så. edan gick jag och plumsa i vattnet och då såg jag till att ta bortsmutsen i mina gröna foppa tofflor som j har på jobbet för det stör mig att det är svart i toffeln fast man nte lls är lortig.
Men nu har jag fixat det i badet och ska inte glömma d tofflorna när jag ska tiill jobbet på Måndag.
Just nu är livet guld och gröna skogar.
Jaha ja och snart är det midsommarafton.
Min syster had bjudit övr mifg och mamma till honom på midsommar, mamma hade tackat ja fast jag vägrad. För jag vill int bara det fast så pratade jg med syrrans pojkvän över facebook chatten och frågade om han visste att Miranda bjudit över mig och mamma till honom på midsommar...? Han skrv tillbas d att det var hans ide.  
Så ringde jag syrran för att berätta tt jag visst ville följa med till hennes pojkvän. Hon svarade inte fast hon såg att jag ringt så hon ringd upp mig och sa men GUD ad kul då ska jag köpa cider till dig jag sa nej tack dt behöver du inte göra. Såg att jag had cider ute på min balkong så jag kunde ta det me mig fast sen i efterhand känner jag nej inte alkohol när dt är så varmt ute nej usch så jag ska ta md mig coca cola light.
Syrran sa visst ta med dig vad du vill det är ju du som ska dricka det här hos oss.
När mamma bjöd mig på fika så frågd hon varför jg var så dum och inte vill med först till syrrans pojkvän. Jg sa det är för varmt vet varken ut eller in. Fförsökte jag låtsas.
Mamma sa att då hon varit hem till honom så har bådehan och syrran frågat vart ag är och vrför inte jg ville hälsa på men nu på midsommar så ska ag med dit.
För han har ju vart med syrran tillmig fler gånger.
Visst på valdagen så pratad han och jag med varandra. Han frågade vad jg röstat på och jag sa det ochh han sa att han också röstat på det och så att syrran i ett hörn och sa vad hon röstat på för de är det bästa partiet fast hennes pojkvän och jag höl inte ed där. Kan väl tänka det är det väl ingen som gör i dessa tider.
Mn iallafall till då jg hämtat tvätten trodd jag skull träffa på dn som tvätta efter mig. För det står där nere i tvättstugan att man kan gå ner 15 minuter innan personen innans tvätt tid är slut det brukar jag köra på och ibland får man ju träffa någon granne fast inte allid jg gör dte.
Men det är så skönt md att ha tvättat idag.
Jaja nu blir det snart sängen. Jo just det den sista maskinen jag tvätta det var med mina träningskläder för det är ju inte ofta jag tvättar de för jag kan ju glömma men visst är dt skönt att ha de tvättae. Visst har jag int så mycket tvätt då kan jag ta de och tvätta osv.
Minns inte vad dt stod att hon hette som skulle tvätta efter mig  men har en granne hon skällde ut mig för jag stod och vek ihop tvätten inne i tvättstugan när hennes tvätt tid hade börjat jag tyckte visst fixa med din tvätt du. Jg fixar med min tvätt och vill int sktynkla igop den för då måst jag ner och antingen andvända mangeln eller stryckhjrnet, det tycker jag så där eller visst mangla mina säng klder det tycker jag ju om men inte att strycka för glömmer man strykgärnet på så blir det bränn fläckr, i värsta fll börjar det brinna tor jag.
+ Nu ska jag straxt gå och borsta tänderna å jag kan gå och lägga mig snart så jag kommer upp imorgon bitti
Kram, kram// Andrea
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela